La vie est belle – sinds 25 jaar de referentie voor lekkere en gezonde veggieproducten – zet volop in op de toekomst!

La vie est belle bestaat 25 jaar en viert dit in stijl! Met de nieuwe ‘RizRiz’-burger voor kinderen en jongeren richt het bedrijf zijn vizier voluit op de toekomst. 

Net zoals de andere producten in het gamma van La vie est belle ligt de ‘RizRiz’-burger volledig in lijn met hun duurzame filosofie. Zo bouwt La vie est belle na 25 jaar van organische groei in de Brugse regio verder aan zijn internationale reputatie van innovatieve voedselproducent die duurzaamheid hoog in het vaandel draagt.

Nieuw product als kers op de taart25jaar-La-vie-est-belle
La vie est belle viert zijn verjaardag met de lancering van een nieuw product, de RizRiz-burger. Deze burger is een mix van 4 Belgische groenten, diverse kruiden en het hoofdbestanddeel, de Sunria-rijst uit Java, Indonesië. Deze biologische rijst wordt met de steun van Vredeseilanden verbouwd door een coöperatieve van boeren olv Emily Stutanto en scoort erg hoog op het vlak van fairtrade.

De teelt steunt op een innovatieve visie op rijstcultuur (SRI) die de afgelopen jaren grondig werd bestudeerd door de Vlaamse professor bodemmanagement Stefaan De Neve van de Universiteit Gent. De rijst barst van de mineralen, heeft een lekker aroma en erg aantrekkelijke kleuren. Die kwaliteiten, samen met de kleine speelse vorm, maakt het product heel erg toegankelijk voor een breed publiek en zeker voor de kleinsten onder ons.

Op de viering 25 jaar La vie est belle, vrijdagavond 2 juni in het sociale horecaproject Roodhof in Oostkamp, zal het product voor het eerst aan het publiek worden voorgesteld door oa. Prof. Stefaan De Neve (professor bodemmanagement, Universiteit Gent) en Emily Stutanto in hoogst eigen persoon. Interesse? Contacteer ons via e-mail.

Onze producten: 100% biologisch, 200% uit het hart
Keukenchef en productontwikkelaar Lieven Deraeve is het creatieve brein achter het gamma aan nieuwe producten die de laatste jaren zijn gelanceerd. De afgelopen jaren werd La vie est belle al vaak geprezen voor zijn unieke visie op productontwikkeling. Het uithangbord van deze strategie is ongetwijfeld de Kinowa-burger, op basis van Belgische biologische quinoa, die het afgelopen jaar door Bioforum verkozen werd tot bio-veggie-product van het jaar 2017. Met de RizRiz-burger slaat La vie est belle verder deze weg in.

“We werken enkel met natuurlijke ingrediënten, bij ons dus geen bewaarmiddelen, of kunstmatige smaakstoffen. We hebben vanaf dag één gekozen voor 100 % biologisch, 200 % uit ons hart. Wat we maken vinden we zelf lekker en staat thuis ook op tafel.” Zaakvoerder Stefaan Deraeve

Investeren in producten… en in mensen
Voor La vie est belle is ondernemen meer dan productie en verkoop. Het familiebedrijf gelooft in diversiteit en investeert voluit in mensen. Personen die het moeilijker hebben op de arbeidsmarkt krijgen er kansen en worden er onmisbare schakels in het teamwork. Op de werkvloer heeft La vie est belle mensen met een arbeidsbeperking in dienst en worden er 6 verschillende talen gesproken. Om nieuwkomers op te vangen organiseert het bedrijf taallessen Nederlands op de werkvloer. Ook dit past in de kijk van Stefaan Deraeve op de term ‘Duurzaam ondernemen’.

Duurzame groei
La vie est belle is reeds 25 jaar een vaste waarde in de Brugse regio. Het bedrijf is er sterk verankerd en heeft op eigen kracht een uitgebreid direct netwerk opgebouwd van lokale boeren, leveranciers, maatschappelijke organisaties en verkooppunten. Sinds de oprichting van La vie est belle thuis in de keuken van Katrien Steeman en Stefaan Deraeve in Damme is de focus van deze gepassioneerde ondernemer nog steeds dezelfde en blijft La vie est belle streven naar ‘duurzaam ondernemen’ op alle vlakken.

“Duurzaam is geen begrip op zich, je bent bijgevolg nooit per definitie duurzaam, het is een continu proces…” Zaakvoerder Stefaan Deraeve

Ondertussen is er echter veel veranderd en is het familiebedrijf organisch gegroeid en hebben 3 van de 4 kinderen van Stefaan hun schouders onder het bedrijf gezet. La vie est belle betrekt ondertussen een pand van 1200m2 en heeft de afgelopen 5 jaar zijn team verdrievoudigd tot 22 vaste medewerkers. Dit teamwork vertaalt zich in een gemiddelde groei van 35% omzet per jaar tot € 3 miljoen in 2016. Deze groei maakt van La vie est belle één van de snelst groeiende voedingsbedrijven in de Brugse regio.

It's only fair to share...Share on Facebook131Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn19Email this to someone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Menu Title